Doťukávám poslední mail, prsty běhají po klávesnici aniž by tušily, že za dva, tři dny budou mrznout někde vysoko ve stěně v Alpách. Zimní lezecký výlet do oblasti Chamonix se začíná stávat tradicí a tak se soukáme ve středu večer k Urbisovi do auta a frčíme přes Německo do našeho ráje.

Chceme využít velikoční volno a také prodat nalezené metry z letošních mixů a ledů v tatrách, plány jsou velké. Po příjezdu zjišťujeme situaci jako obvykle v Domě Horských vůdců, nicméně neslyšíme nic pozitivního – podmínky v těžších cestách nejsou ideální (byl teplý podzim i velká část zimy) a tak si o severce Les Droites můžeme nechal leda tak zdát. navíc na 4 dny nevychází úplně dobře počasí a v podstatě jen jeden den bude bez sněžení a větru. Nakonec se rozhodujeme pro výjezd lanovkou na Aig du Midi a polezení ve východní stěně Mt Blanc du Tacul.

VasekaaNa parkovišti se soukám do svého oblíbeného funkčního prádla od Brubecku – k dlouhému triku Thermo (LS10680), které jsem si tak oblíbil díky parádnímu střihu i funkčnosti, přibývají ještě Thermo spodky (LE10430) ze stejného materiálu a kukla (KM00010).

Vyzbrojen proti větru a mrazu trochu bojuji na slunci v Col du Midi, ale funkční prádlo plní svou úlohu skvěle:-) Tenhle druh akcí prověří vybavení opravdu dokonale, střídání tepla a zimy, dlouhé mrznutí na štandech, jedno oblečení několik dní v kuse ... vždyť to znáte.

Pod ostruhou Gros Rognon zakopáváme stany a studujeme možné výstupové trasy – kuloár Jaeger, cesty Modica-Nouri nebo Albioni. Nad vším ční krásný obelisk Grand Capucina. Bohužel se vyplňuje předpověď a v 5 ráno začíná foukat a sněžit. Kluci z vysočiny statečně odcházejí do kuloáru Jaeger, my s Urbisem zkušeně vyčkáváme. Nakonec v devět vyrážíme do vánice k pokusu v cestě Pelicier Gully. Po vylezených 2 délkách poctivého mixu však otáčíme – žlábkem se valí neskutečné množství sněhu, v kterém se občas dusíme a lézt se opravdu nedá. Po 4 hodinách jsme opět ve stanu, který musíme poctivě odhrabávat a kterým cloumají nárazy větru. Jedinou radostí je neustálý přísun čokolády a vtípky s klukama z druhého stanu a sledování poklesu teploty ve stanu až k -10stupňům.

Vasek2aaDalší den (sobota) je plechovo. Už ve 3 ráno ozařuje celou scenérii vysokých stěn měsíc. Po snídani se s Urbisem vydáváme na skialpech k vrcholku Tour Ronde, chceme si užít pěkný den a nebýt jen v jedné stěně, já si navíc chci prohlédnout Italskou stranu Mt Blancu, kde mám vyhlídnuté nějaké cesty. Výhledy jsou velkolepé, na ledovci slunce pálí a výstup na tour Ronde je krásným bonbónkem, včetně 360st výhledů, kterých se nejde nabažit. Ke stanům se dostáváme kolem 16h, tak akorát si ještě užít poslední paprsky slunce, zjišťujeme přes SMS aktuální počasí a řešíme co dál – zítra to na lezení asi nebude, spíše hrozí zavření lanovky, rozhodně tu nechceme uvíznout v nějaké difuzi a s těžkými batohy se nám ani nechce sjíždět Valee Blanche na lyžích. Nakonec ještě zůstáváme s tím, že hned ráno balíme a sprintujeme na lanovku. Což se nám daří a v sílícím větru a sněhových přeháňkách sjíždíme zpět do Chamonix.

Uznávám, že to byla trochu křeč, ale 3 dny a noci uprostřed hor ve stanu s nejlepšíma kamarádama jsou prostě k nezaplacení. A jak dopadl Brubeck? Opět nezklamal, vše parádně sedí, neomezuje, netlačí, neškrábe. Funguje tak jak má a to i v podmínkách velkých teplotních změn. Velmi oceňuji i kuklu z materiálu Thermo, je super strečová, takže perfektně přilne k obličeji a stává se pevnou součástí mého vybavení do hor.

Tak příště v horách na viděnou:-)

Vašek

• logo brubeck
  • viking pr
  • logo 4fun
  • logo comodo

Používáme cookies, aby jsme zajistili pohodlné prohlížení našeho eshopu.